Het was weer zover; de jaarlijkse Whamageddon startte zoals elk jaar op 1 december en zou eindigen op 25 december.
Het doel is ook dit jaar weer om zo lang mogelijk je gewone dagelijkse ding te doen zonder de vreselijke kerstklassieker “Last Christmas” van WHAM te horen. Je bent af zodra je het nummer herkent. Dit betreft echter alleen de originele versie van “Last Christmas”: Bij het horen van een remix of cover versie ben je nog niet af.
Zodra je toch het slachtoffer bent geworden van een “Last Christmas” aanval wordt je geacht dit kenbaar te maken op sociale media met de #whamageddon of #whamageddon2024-hashtag.

Ook dit jaar deed ik weer mee. Deed, want hoewel ik vaak bijna slachtoffer was van een whamattack (Sky Radio bij de kapper, muzak in winkelcentra, etc). Maar ik ben af. Vanwege een laffe en meedogenloze whamattack door Albert Heijn, die Last Christmas in haar kerst commercial gebruikt. Dat kon ik nog wel ontwijken, maar om het nog erger te maken had het NOS journaal vandaag een item over kerst van commercials; met de Albert Heijn whamattack. En daar had ik niet opgetekend, dus ben ik af.
Ik overweeg wel een claim voor een schadevergoeding in te dienen tegen Albert Heijn én de NOS, namens mezelf plus alle vele andere slachtoffers van deze meedogenloze aanslag op de whamageddonisten.

next year to set me from tears, use a double whammy xmas song cancelling headphone.