Betrapt

Fruttekoek   27 maart 2010   7 Reacties op Betrapt

Lockerbie heeft me betrapt bij het testen van een aangepaste versie van de Twike,het modernste elektromobiel van Europa!

De Twike bestaat al sinds 1986. Versie I was een trapauto die door een paar Zwitserse studenten was gebouwd. De opvolger Twike II had een DC elektromotor en NiCd-accu’s en de Twike III een asynchroonmotor en NiMH-accu’s met een hoge spanning.

Voor de wet is het een “gewone” auto.De topsnelheid is 85km/u en de actieradius is 90-130 km.

Maar zoals ze in Brabant zeggen: “eerst zien, dan geleuven”. Vandaar de testrit, waarbij Lockerbie me wist te betrappen.

7 thoughts on “Betrapt

  1. Francois Dorleans

    I use a Twike 3 in Wassenaar.
    Essentially this minimalist car reduces your carbon footprint when commuting around and above 20km saving you from taking a shower or driving a heavier vehicle. Yeah, sorry Teslas and other car above 600kg for one person probably a higher carbon footprint and other side effects compared to 2 to 7kWh 85kph limited vehicle assisted with pedals. Let’s keep an open forum for eCO2, GHG facts somewhere.
    For the moment still registered in France a motorbike-tricycle-car hybrid, registration at the rear, I am considering lowering its registration to less than 30kph acceptable on NL fietspad (blue insurance sticker can be used without a driving licence).
    The fact is remains expensive to buy is its low production (1500-ish), be my guest to team up for higher production contacting FineMobile team.

    NB: The Sinclair “C5” has not much to compare with a Twike “T3”. Not only T3 has been produced since 80’s and keep selling and service remains available, the “C5” ,may be considered a failure by some, it keeps the driver exposed to the weather conditions, you may just as well keep using a bicycle all year round to feel the difference. I tried.

    Reply

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.